14 Ocak 2016 Perşembe

Yorgun Uyandığımızda Nasıl Daha Güzel Ve Zinde Görünebiliriz?



Herkese Merhaba!


Bugün çok yorgun uyandım.Son zamanlarda dilime dolanan bu ''yorgun uyanmak '' fiilini yalnızca kendim yaşamadığıma eminim. Böyle durumlarda güne genelde ılık bir duş sonrası Türk Kahvesiyle başlıyorum. Türk kahvesi başımdaki ağrı ve üzerimdeki ağırlığı alıyor.Fakat ılık duş cildimdeki yorgun görünüşü almaya yetmiyor. Bu durumda alternatifler aramak durumunda kalıyorum .

Peki, yorgun uyandığımızda,yüzümüz soluk göz altlarımız şiş duruyorsa neler yapabiliriz.
Hemen yoğun kimyasal bakım ürünlerine sarılıp yüzümüzü cildimizi kremlere boğmak zorunda mıyız?Biraz bunlardan konuşalım bugün.

Öncelikle size kendi sıralamamı sunacağım .


1. ILIK DUŞ









Sağlıkçı olmamın verdiği az çok bilgi ve birikimle düşünürsem zindeliğe giden yolda aralayacağım ilk kapı ılık duş oluyor arkadaşlar.İnsan vücudu çok düşük oranlarda deri solunumu yapabiliyor .Bildiğimiz gibi nemli ortamda deri solunumu daha hızlı gerçekleşiyor.Bu sebeple deri solunumu yapan bazı hayvanların derisi nemli ve ıslaktır zaten.İşte bu bilgilerden yola çıktığımızda duş sonrası vücudun oksijen miktarındaki artmayı göz ardı edemeyiz.Yalnızca Oksijenin kendine getirebildiği beynimiz de ancak bu yolla zindeleşebilirdi diye düşünüyorum.


2. SADE TÜRK KAHVESİ











Aç karnına türk kahvesi içmek bana her zaman iyi gelmiştir kahvaltı öncesi midemi rahatlatmakla beraber bir miktar zindelik veriyor.HErkese tavsiye ediyorum.Aç karnına benim kan şekerim düşer diyen hassas okuyucalarımız elbette kahvesini şekerli içsinler ama ben beyaz şeker tüketimini sağlık açısından tercih etmiyorum.


3.GÜZEL BİR KAHVALTI











Benim için güzel kahvaltı tamlaması şunları içeriyor arkadaşlar bir kere saçlarımızın tırnaklarımızın annesi ,babası,herşeyi;yumurta olacak!
Maydonoz ,limon mutlaka olacak.Limon gün boyu zinde ve dirençli olmanızı sağlayan temel taşlardan.Maydonoz ise cildi besleyen çok önemli bir vitamin kaynağı.
Bal arkadaşlar...
Evet beyaz şeker tüketmiyoruz ama beynimizin glikozla çalıştığınıda unutmayalım.Zihnimizi açmak istiyorsak dozunda şekere de ihtiyacımız var!!!


4.GÖZ TORBALARIMI YOK ETMELİYİM.









Her zaman uygulamamakla beraber demlenmiş çay suyunu(soğutulmuş) bir pamuk yardımıyla göz altlarıma uyguluyorum ve son derece olumlu sonuçlar aldım.Tavsiye ediyorum.


Tüm bunlarla beraber gün içerisinde yediğim kuruyemiş ve meyveler ,biraz hareket,üzerime giyindiğim giysiler bile beni kendime getirmeye yetiyor.

Umarım siz hiç yorgun uyanmazsınız.ama uyku probleminiz varsa bu küçük alternatifleri uygulayabilirsiniz:)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder